donderdag 25 februari 2016

Omslagdoek

In de zomer van 2014
begon ik met een omslagdoek
Een werkje om zo af en toe een poosje aan te werken.
Dit waren wel heel veel 'poosjes' kan ik zeggen!

Je begint de doek met de lange kant.
Dat vond ik het lastige er aan....
Hoe groot begin ik.
En hoeveel steken zijn hoeveel cm...
Dat merk je pas als je gaat haken.
En dan indenken hoe groot de doek ongeveer gaat worden....
Het opzetje heb ik dan ook een aantal keer uitgehaald.
Maar eenmaal aan de slag was het wel een
leuk project om te maken.
Hier kun je het patroon vinden.

Ik haakte met sokkenwol
7 bollen new running, kleur 003 (grijs)
6 bollen Komfort Tweed kleur 62 (blauw)
Opzetten deed ik met haaknld nr 4,5
en de rest met nr 4.




In de winkel van Steek voor Steek
heeft hij een poosje op een pop gestaan.
Daar maakte ik ook de foto's.
Maar nu gebruik ik hem over mijn grijze leren jasje.
Heerlijk warm!




Lieve groet,

Linda






8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omslagdoek. Hier mag je trots op zijn.

    Fijne dag,
    Selma
    Allerliefstehaakwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. daar heb ik ook last van hoor,begin ik er aan laat het liggen en dan..
    Maar het is een prachtige omslagdoek geworden,leuk dat het in de winkel
    steek voor steek mocht pronken,het is zo'n leuke gezellige winkel voor zo'n dorpje!
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt prachtig!! Heb hem al een poosje zien hangen. Die tijd zou ik hem niet gegund hebben. Nu lekker dragen hoor.er zijn maar weinig zulke mooie omslagdoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt prachtig!! Heb hem al een poosje zien hangen. Die tijd zou ik hem niet gegund hebben. Nu lekker dragen hoor.er zijn maar weinig zulke mooie omslagdoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is prachtig geworden. Geniet ervan! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi is ie! Zelfde kleuren als mijn eigen favoriete omslagdoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het duurde even maar dan heb je ook wat. Prachtig geworden! Zal zeker mooi staan bij je jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, ziet er moeilijk uit, maar dat valt toch wel weer mee denk iik, mooie kleuren, ga je veel plezier van hebben,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!